I am back!

5. 7. 2016


 V živote asi každej blogerky nastane obdobie, kedy sa na nejaký čas odmlčí. Napriek tomu, že som sa tejto skutočnosti vždy čudovala a celkom som ju nechápala (veď keď ma niečo baví chcem to robiť stále, nie?), nakoniec som aj ja podľahla a dva mesiace ste tu z mojej strany nečítali ani slovko. O tom, čo ma počas tohto obdobia zamestnávalo najviac a o tom, aké myšlienky spôsobili moju neprítomnosť som sa rozhodla Vám napísať práve dnes.

In a life of each blogger there comes a time, when she/he takes a break for a short while. Despite the fact that I have always been a bit confused why this happens and didn‘t relate to it at all (why should you stop doing things you enjoy?). However, I yielded to it, too and you haven‘t read a single word from my side for two months. More on the thoughts that caused my absence and on what I was busy with is revealed in today‘s post.

Písanie som odjakživa vnímala ako upokojujúcu činnosť. Slová naskakujúce z vyťukanej klávesnice a voľný prúd myšlienok na mňa pôsobia priam terapeuticky. Preto nerada píšem, keď ma tlačí termín, keď sa blíži koniec týždňa a ja viem že nestíham, či vtedy, keď som z neustáleho kontrolovania textov v práci vyčerpaná a myšlienka ďalšej práce so slovami vo mne vyvoláva nechuť. Nechcem si sprotiviť to, čo ma inak veľmi baví a napĺňa.

Since always writing had this sort of calming effect on me. There is something almost therapeutic about new words jumping out of the keyboard while realizing your very own stream of consciousness. That‘s why I don’t feel like writing when deadlines creep over my back, when the end of the week is getting closer and I already know I won’t be able to make it or  when I feel terribly exhausted  from constant documents checking at work. In such moments only a thought of any extra word related job causes a feeling of disgust in me. And I don‘t wish to come to dislike something that otherwise fulfils and pleases me.

V čoraz hustejšie zaplnenej džungli blogosféry ma celkom deprimuje aj to, keď vidím, ako od seba ľudia neskutočne kopírujú obsah, zameriavajú sa hlavne na materiálne veci alebo všetci hromadne rovnako hodnotia nejaký produkt len preto, aby im nebodaj nepadla nejaká spolupráca. Chýba mi autentickosť a pokora. Keď česká blogerka Tess Kratochvílová na svojom blogu tieto veci rozoberala akoby mi hovorila z duše (stránku si medzičasom bohužiaľ  už zrušila a presunula sa na YouTube). Tým však nechcem povedať, že neexistujú aj kvalitné blogy so zaujímavým obsahom. Len tie druhé na mňa príliš kričia povrchnosťou.

What  gets me down regarding the dense jungle of fast growing blogosphere is when I see to what extent people are capable of copying somebody else‘s content. How much they focus on material things and judge identical products the same way afraid they will lose some collaboration opportunities. I miss authenticity and humility. When the Czech blogger Tess Kratochvílová discussed similar feelings it was as if she was speaking to my soul (unfortunately the web page of her blog is not available anymore and she moved to YouTube). Writing this I don’t mean to say that there are not any quality blogs with interesting content. It just seems to me that the other shallow ones stick out to me the most. 

Najlepší burger v Žiline! / The best burgers in Žilina
 Tieto veci ma preto v poslednom čase demotivovali dosť na to, aby som si dala pauzu a premyslela si, čo a ako ďalej. A voilá! Som tu zas. Máj sa začal tým, že sme sa v Žiline boli pozrieť na výstavu mačiek a kristepane nikdy by mi nenapadlo, že všetky budú také obrovské! Hotové šelmy J Celá akcia mi však prišla dosť chaotická, a tak sme dlho v tlačiacom sa dave ani nevydržali. Po večeroch sme so zatajeným dychom sledovali skvelý HBO seriál Vinyl, ktorý by som chcela odporučiť všetkým fanúšikom rockovej hudby. Nestáva sa totiž často, že si tvorcovia vyberú tému práve z tohto prostredia, a ešte k tomu zasadenú do 70. rokov! O to viac, keď  sa na seriáli podieľal aj samotný Mick Jagger z The Rollings Stones. Herecké výkony sú tam skvelé a hudba ešte lepšia...

Therefore it was because of these things I felt like taking a break might be good for me. To think through how I wish to continue. And voilá! I am here again. The month of May started with me being curious about the cats’ exhibition which took place in Zilina. Jesus Christ I never thought cats can get so huge! True felines! But the entire event seemed too chaotic so we didn‘t stay long within the crowd. During the nights we were watching the amazing HBO Vinyl series that I just have to recommend to all rock music enthusiasts. It doesn‘t happen often that series creators choose a theme from rock’n’roll background which is set in the crazy 70s! Well this one was even produced by Mick Jagger of The Rollings Stones. The performances of the main actors are just breathtaking and the music featured is even better…


Keď bolo počasie nanič, vybrali sme sa zresetovať na víkend do Tatier (škoda že iba na víkend!), kde sme boli ubytovaní v krásnom Grandhoteli Praha v Tatranskej Lomnici. Cítili sme sa tam vynikajúco a čerstvý ostrý vzduch nám riadne prečistil pľúca (snehu bolo v horách ešte habadej). Napokon sme si hlavne užili hotelový wellness, a potom do noci sledovali Eurovíziu :D. V závere mesiaca sme si s kamarátkami prvý krát vyskúšali aké je to byť družičkou, pretože jedna z nás to už s nami zabalila a vydala sa za svojho fešáka. A máj bol zaláskovaný viac než dosť.

Once the weather got gloomy we decided to reset our energy by going to the Tatra Mountains for a weekend (such a pity that we could go just for two days!) where we stayed at the stunning Grandhotel Praha in Tatranska Lomnica. We felt so good there and the fresh icy air really cleared our lungs (there was still a lot of snow up on the mountains). Finally we enjoyed the hotel wellness and then we watched Eurovision until we fell asleep. By the end of the month I and my best friends tried for the first time how it feels to be a bridesmaid because one of us married her love of her life. So my May was very much all about love. 








 Jún sa začal celkom zhurta pilotnými koncertnými akciami letnej sezóny. Najprv sa v Považskej Bystrici pomáhalo rockovou hudbou zdravotne postihnutým deťom (report z akcie si môžete prečítať TU), a potom sme si išli užiť koncert symfonicko metalovej srdcovky Epicy, ktorá odohrala svoj nadupaný set v Bratislave (môj report si opäť môžete prečítať TU). Kapelu so mala možnosť vidieť už deviaty krát, pričom tentoraz som dostala aj skvelú príležitosť urobiť s dvoma členmi ( gitaristom a zakladateľom Markom a gitaristom Isaacom) rozhovor. Ten si môžete so slovenskými titulkami pozrieť na videu nižšie. Chalani boli neskutočne milí a otvorení a ja som úprimne vďačná, že som mala možnosť sa s nimi porozprávať.

June followed quickly with pilot concert events of the summer season. First, in Považská Bystrica good people were helping with rock music to raise money for disabled kids in the town (my report in Slovak can be found HERE). Shortly after we went to enjoy a show of my favourite symphonic metal band Epica which played their energetic set in Bratislava (again, my report in Slovak can be found HERE). I went to see the band for the 9th time already and I even got a chance to interview two of its members (Mark Jansen – guitarist and founder, Isaac Delahaye – guitarist)! If you‘re interested in what we have been talking about you may watch the interview in English with Slovak subtitles in the video below. The guys were super nice and open the whole time and I am truly grateful that I could have a chat with them. 



Zvyšok mesiaca sa už niesol najmä v duchu pracovných povinností. Sledovali ste zatiaľ poslednú sériu Game of Thrones? Mne sa neskutočne páčila a konečne som pri sledovaní nezaspávala, pričom ma to fakt bavilo. Pre tých, ktorí seriál nemajú ešte dopozeraný to nebudem kaziť ale máte sa na čo tešiť! Na konci júna nás čakal už len posledný koncert legendy Black Sabbath v Prahe, o ktorom Vám však napíšem až nabudúce. Zatiaľ len toľko, že to bola ozaj nezabudnuteľná showJ . Ako ste trávili máj a jún Vy? Tešíte sa na leto?

The rest of the month was more work related than fun related. Have you watched the latest Game of Thrones series? I must say that I really loved it and finally it was interesting enough for me not to fall asleep during the episodes. I won‘t reveal any spoilers for those who haven’t finished watching but there is definitely a lot to look forward to! At the very end of the month we just went to see the last gig of the legendary Black Sabbath in Prague but I will write about it next time. For now I will only say that it was totally unforgettableJ. How did you spend May and July? Are you excited about summer?


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Made With Love By The Dutch Lady Designs