Flowery April

12. 5. 2016


Kedysi (rozumej cca pred 2-3 rokmi),  keď som ešte patrila medzi študujúcu mládež a trávila som celé dni na fakulte, tragicky som často pozerala von oknom na rýchlu hladinu Dunaja  a premýšľala o tom, ako čas rýchlo beží. Naivne som vtedy dúfala, že tempo utekajúcich dní sa už zrýchľovať nebude a že som dosiahla jeho maximum. HA HA. Na tom, ako veľmi som sa mýlila sa teraz rehocem každú nedeľu poobede po tom, keď mám všetky rodinné návštevy, nákupy, upratovanie a ostatné zvyšné povinnosti za sebou a zostáva mi mizerných pár hodín „voľného času“. Chvíľky pre seba si preto dnes neskutočne užívam a vážim. J

Some time ago (take this as approximately 2-3 years back) when I was still forming part of the studying masses and my days were spent at the Faculty, I used to tragically stare at the fast paced Danube thinking about how quickly the time passes. In my naivety I hoped that the tempo of the fleeing days won’t accelerate anymore and that I already reached its maximum. HA HA. Now I am usually laughing about how terribly I was mistaken each Sunday afternoon when all the family visits, shopping, cleaning and other engagements are over and I am left with a few miserable hours of „free time“. That’s why I appreciate the me time so much now.



Jar je také ročné obdobie, kedy má veľa ľudí nejaký SVIATOK. Začína to narodeninami a končí až svadbami (my sa na jednu však chystáme až na konci mája). Celý mesiac som teda popri obligátnom prekladaní abstraktov pre tých, čo stále študujú , trávila na rôznych návštevách a oslavách.  Všetky takéto aktivity dajú žalúdku riadne zabrať, a preto som si občasné prechádzky na slniečko snažila užívať dosýta. Fotky z jednej takejto oslavo-prechádzky v RAJECKÝCH TEPLICIACH sprevádzajú aj tento článok. Jazierko s agresívnymi labuťami patrí medzi moje obľúbené miesta.

Spring is usually full of all sorts of CELEBRATIONS starting with birthdays and ending with weddings (still we will be attending one in late May only). Besides translating thesis abstracts for my still studying friends I have been spending my time mostly celebrating or visiting people on various occasions. Since these kind of activities put a strain on any stomach, I have been trying to enjoy all the sunny walks to the fullest. Also the pictures attached to this post are from a celebration-walk in a small spa town RAJECKE TEPLICE. This lake with aggressive swans belongs to one of my favourite places.


Vo svete blogov a vlogov tento mesiac dosť trendovala téma BODY IMAGE. K všelijakým článkom pribudlo dosť zaujímavých videí so spoveďami známych či neznámych mladých ľudí. Mňa najviac zaujalo video od Gabrielly Lindley, v ktorom popisuje svoju strastiplnú cestu za dokonalou postavou (pozri nižšie). Pozerala som ho s takmer zhrozeným výrazom, pretože mi príde neskutočne smutné, aby malo mladé 21 ročné dievča za sebou toľko operácií a stále NEBOLO s niečím spokojné. O to viac, keď jej najväčšou tragédiou je to, že sa jej príliš pomaly hoja jazvy, a tak sa desí ako v lete nebude môcť nosiť to, čo chce. Pri pozeraní videa sa vo mne neustále striedali dva pocity: úprimne mi jej bolo ľúto, pretože to asi nemala jednoduché, no zároveň by som ju chcela PREFACKAŤ za tie prevrátené hodnoty. Je naozaj desivé ako si mladí ľudia myslia, že keď nezmenia životný štýl a nezačnú sa hýbať, dá sa všetko riešiť cez operácie. A potom si myslia, že ich to zázračne urobí šťastnými.

Recently I have noticed that the theme of BODY IMAGE has been trending quite a lot in the blogging community. The large amount of posts was followed by interesting confessions in a video format of many well-known youtubers. I was most impressed by a video by Gabriella Lindley (some of you might know her channel as Velvetgh0st) where she describes her difficult journey towards the ideal figure (see below). I was honestly horrified while watching it because I find it truly sad when only a 21 year old girl undergoes so many surgeries and is STILL NOT satisfied. Even more when her biggest fear consists of the fact that due to visible scars she won’t be able to wear what she wants in the summer. I had mixed feelings while watching the video and I was both sorry for Gabby because sure it wasn’t easy for her but I wanted to SLAP HER in the face for the values she presented. It scares me how young people turn to surgeries when they don’t want to change their lifestyle. And then they think that a miracle will happen and they will be happy.  




Každý, kto sa aspoň raz pokúšal niečo na sebe zmeniť prirodzenou cestou vie, že to nie je jednoduché. Zmena chce veľa ODVAHY, ODHODLANIA, pričom ani bez OBMEDZENÍ to nejde. Ja som takto pred troma mesiacmi začala s cvičením. Keďže však do práce dochádzam každý deň vyše tridsať kilometrov, cvičím zásadne pred 6 hodinou ráno. Možno si teraz budete ťukať na čelo, no ja si myslím, že kto naozaj chce, čas si nájde. Bez výhovoriek. Žiadna žena asi nikdy nebude stopercentne spokojná so svojou postavou, no keď pre tú svoju aspoň niečo robím, mám z toho lepší pocit.

Everyone who at least tried to change something about themselves will understand that it is not that easy. Any change requires a lot of COURAGE, DETERMINATION and even RESTRICTIONS cannot be avoided. I myself started to exercise just three months ago. Since I have to commute to work more than thirty kilometres every day I work out before 6 am in the morning only. Maybe you will think that I am crazy but I believe that if you really want to do something, it is only up to you to start.  Without excuses. Women will never be hundred percent satisfied with their bodies and I have a better feeling when I am at least working on the one that I have been given.


Čo sa týka hudby som mala relatívne pokojný mesiac. Dlhší čas pátram po nejakom novom umelcovi/kapele, čo ma doslova skopne zo stoličky, no zatiaľ sa tak nestalo. Potešila ma však novinka v podobe singla I GOT BONES speváka We Are Harlot Dannyho Worsnopa. Svoju lásku k hard rocku, country a bluesu vniesol na nový sólový album a ja sa ho už neviem dočkať! Dannyho bývalých kolegov z Asking Alexandrie sa chystám omrknúť v auguste v PRAHE... Nový album naživo bude pecka! Okrem alkoholika Worsnopa mi v práci robili spoločnosť aj PVRIS s akustickou MIND OVER MATTER. Hlavne keď pršalo to malo tú správnu atmosféru. Veď posúďte na vlastnej koži.

When it comes to music, April was quite peaceful. For a while already I am searching for a new artist/band that would literally kick me off my chair, however, that didn’t happen yet. Still I have been very satisfied with Danny Worsnop’s (We Are Harlot) new single I GOT BONES and I can’t wait for the release of his solo album! Moreover I am going to see his former colleagues from Asking Alexandria this summer to PRAGUE... Experiencing the new album live will be amazing! Besides the drinker Worsnop I often listened to PVRIS’s acoustic version of  MIND OVER MATTER at work. Especially when it rained, the atmosphere it created was just perfect. Try it for yourself!




1 komentár :

  1. Hezké fotky i článek, tam bych se někdy určitě chtěla podívat, vypadá to tam skvěle:-)
    www.jdeocestu.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť

Made With Love By The Dutch Lady Designs