Bright March

10. 4. 2016


Keď sa povie marec, prvé prirovnanie čo mi v hlave napadne je práve školské a na nástenkách vždy visiace otrepané motto marec- mesiac kníh. V posledných rokoch mi je však skôr výčitkou, keďže moje čítacie tempo sa po skončení vysokej školy rapídne spomalilo. Fakt, že viaceré vlakové spoje kvôli výlukám nahradili autobusy tiež vôbec nepomáha. Veď kto by dobrovoľne podstupoval muky čítania knihy v autobuse a pokúšal by šťastie či sa náhodou nepovracia.  Ďakujem, NEPROSÍM.

Whenever someone mentions March, only one particular thing pops in my head and it is usually the school related attribute which used to be pinned on notice boards: March- the reading month. Unfortunately for the past few years I seem to think about it with remorse because since I left University and finished my degree, my reading pace has slowed down drastically. The fact that most of my train connections were replaced by buses due to some work on the railway didn’t help either. Honestly who would risk puking and terrible headaches on the way to work just to get some time to read a book? NOT FOR ME…



Takto som sa vlastne ocitla v situácii kedy prečítam jednu knihu za dva mesiace. Aspoň NIEČO. Tohtoročný marec som však žiadnu nedočítala, takže o knihách tento mesiac vlastne pre mňa vôbec nebol. Hneď na začiatku sa nám podarilo spraviť skvelý ROZHOVOR so švédskou skupinou Draconian, o ktorých koncerte v BA som viac písala TU. Po takomto úžasnom zážitku ma však na dva týždne úplne skolila CHOROBA a tak som strávila väčšinu času váľaním sa v posteli. Po večeroch mi robili spoločnosť antibiotiká a úžasný dokumentárny seriál KOZMOS: ČASPRIESTOROVÁ ODYSEA. Spomínam ho preto, lebo by som ho veľmi chcela odporučiť všetkým tým, ktorých aspoň trošku zaujíma vesmír ale aj vznik zeme, evolúcia či vynálezy a fyzikálne zákony. Seriál má trinásť častí a na internete ho zoženiete aj s českým dabingom, pričom momentálne ho vysielajú aj na českej stanici Prima Zoom.


This is how it got to me barely reading one book in two months comforting myself that at least I manage to read SOMETHING. This month I haven’t finished any so my March wasn’t about books at all. Right at the beginning we INTERVIEWED the Swedish band Draconian and for those who would be interested, my post about their concert in Slovakia is HERE. Sadly, after such a great experience I FELL ILL with a severe sore throat and was left to recover in bed for two weeks. Antibiotics kept me company together with an amazing documentary series called COSMOS: A SPACETIME ODYSSEY. The reason why I need to mention this is that I would like to recommend it to everyone who is at least a bit interested in the universe, origins of the Earth, evolution, inventions and laws of nature. The series is composed of 13 episodes and you may even find it available in your own language on the internet.

Marec sa preto pre mňa de facto začal až v POLOVICI mesiaca. Počasie už bolo prijateľnejšie a tak sme sa pár krát vydali na prvé JARNÉ PRECHÁDZKY. Trošku sme si aj zarebelovali a na Veľký Piatok sme sa napchali bryndzovými haluškami so slaninou. Veď čo, nebudeme sa hrať na niečo, čím nie sme. Sviatočný VEĽKONOČNÝ víkend sa, asi ako pre všetkých, aj pre nás niesol v duchu rodinných stretnutí a ŤAŽKÉHO ŽALÚDKA. V kuchyni som sa pri trúbe snažila hecnúť aj ja, no nie všetko vyšlo podľa mojich predstáv. Preto som si vážne zaumienila, že cvičenie-necvičenie, svoju povesť v pečení musím v najbližšom čase nejako napraviť. Uvidíme, čo v tomto zmysle prinesie Apríl. Aby toho nebolo málo, na sklonku marca som oslávila aj svoje 26-te NARODENINY. Veľmi ma potešilo koľko známych či kamarátov si na mňa spomenulo, pričom vďaka pár špeciálnym darčekom som sa cítila ozaj výnimočne. Aj ja sa už môžem pochváliť svojou prvou platňou, na ktorej je úžasná MELIORA od Ghost!


That is why March actually started for me in the middle of the month when the illness was finally OVER. The weather was more reasonable as well so we had a chance to go for a few SPRING WALKS. We have even rebelled a bit on Good Friday and ate a bowl of typical Slovak potato dumplings with cheese and bacon. Why should we bother pretending to be someone we’re not? As it was probably for everyone else, also my festive EASTER weekend passed in the spirit of family reunions and HEAVY STOMACH. I was longing to show my baking skills in the kitchen as well, however, this didn‘t work out the way I wanted at all. That’s why I decided that although I have been seriously working out for a few months, I cannot allow my baking reputation to disappoint me anymore. Let’s see what April brings on this matter. As if it was not enough, at the end of March I have also celebrated my 26th BIRTHDAY. It was truly moving to see how many friends have sent their wishes and thanks to some special gifts I really felt special on this day. Let me therefore boast about my very first LP with the amazing MELIORA by Ghost!





Posledné marcové dni mi však skutočnú radosť robilo najmä POČASIE. Príjemne teplé SLNKO ma nútilo tráviť viac času na čerstvom vzduchu za čo som nesmierne vďačná. Z hudobných noviniek ma energiou dobíjal okrem iného aj čerstvo vydaný album kapely ASKING ALEXANDRIA: The Black. Ak máte radi jemnejší metalcore tak neváhajte a počúvajte! Predĺžený víkend sme si spríjemnili aj krátkou  zastávku v BYTČI, kde sme sa trošku pomotali po miestnych kaviarňach a vyhrievali sa na lavičke v areáli hradu pred sobášnym palácom. Zmrzlinu som však tak krátko po chorobe riskovať ešte nechcela. A čo vy? Prežili ste marec v zdraví alebo na Vás tiež z každého kúta číhali baktérie?



During the last days of March it was mainly the WEATHER that kept me happy as well. Nice and warm SUNNY days prompted me to spend more time outside and I am very thankful for it. Among others it was also the freshly released album The Black by ASKING ALEXANDRIA that fuelled my energy levels as well. If you like a bit softer metalcore go ahead and listen to it! We spent the extended weekend with a short stop in BYTCA, where we spent some time in local cafés, walking to bask in the sun on the benches in the area of the Castle in front of the Wedding Palace. Since it was all shortly after I recovered from sore throat I didn‘t want to risk it by buying some ice cream. What about you?  Have you been healthy in March or did the bacteria try to get you as well? 

9 komentárov :

  1. No já taky vůbec nečtu... a fakt mě to štve, grr. V březnu jsem snad přečetla možná jednu knihu-což je fakt děs. :D
    Je super, že si udělala rozhovor s kapelou, musel to být skvělý zážitek! :)
    A i přesto, že ti březen začal tak nějak až od půlky, vypadá to, že to nebyl zas tak špatný měsíc. :)
    A ještě přeji všechno nejlepší k narozeninám! :)
    DENYII

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja precitam tak mozno jednu za mesiac. Volakedy som vsak citala ovela viac. O citani v autobuse si napisala dobry postreh :-)
    |Kaviareň u mačky|

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. som rada že nie som sama komu čítanie v autobuse nie je príjemné :D

      Odstrániť
  3. You are so beautiful! Love these photos!
    Hugs,
    Love from www.trangscorner.com {a lifestyle, fashion, beauty, and food blog}

    OdpovedaťOdstrániť

Made With Love By The Dutch Lady Designs