Songs of the month: June and July

26. 7. 2015


Dva letné mesiace ubehli ako voda a ja som Vám ešte nepredstavila ďalšie hudobné novinky v mojom playliste. Dúfam, že si všetci užívate krásne počasie a oddychujete tak ako sa v lete patrí niekde pri vode alebo v horách J
 Two months have passed so quickly and I haven‘t introduced you to my recent music discoveries yet. I hope that you are all enjoying beautiful weather and spend your time relaxing somewhere by the water or in the mountains…J

Escondido - Cold October


Horúce počasie, pražiace slnko a ťažký vzduch. Kráčajúc vyhriatymi ulicami sa držím v tieni a pripomínam si, či som do seba naliala dostatok vody. V ušiach mi znie neznáma dvojica z Kalifornie, ktorá si hovorí Escondido a ja sa nechávam unášať zamatovým hlasom drobnej speváčky, ktorá ma korene na Slovensku. Zostava doposiaľ vydala iba jeden album, no aj ten je mimoriadne vydarený a aj keď názov piesne hovorí o chladnom októbri, ja si neviem predstaviť, že by mi takáto hudba lepšie sedela do iného obdobia ako je leto. Tí, ktorým sa páči indie, Lana del Rey alebo Fleetwood Mac si pri počúvaní Escondido určite prídu na svoje . 

Hot weather, the sun is beating down and the air is heavy I am trying to stay in the shadows while I walk through the warmed streets, constantly reminding myself to drink enough water. Listening to the unknown couple from California named Escondido I am taken away by the velvety voice of the tiny singer whose parents come from Slovakia. The band has released just one album but oh my how good it is! Although the title of the song speaks about cold October I still believe that it fits better to the summery atmosphere. I also think that especially those who like indie, Lana del Rey or Fleetwood Mac will find this kind of music very attractive.

Florence + the Machine - Queen of Peace



Florence Welch, speváčka s mimoriadne jedinečným hlasom potešila na začiatku leta svojich fanúšikov vydaním nového albumu. Lepší čas si asi ani nemohla vybrať. Koncertnú šnúru odštartovala na slávnom festivale Coachella (kde si dokonca počas vystúpenia zlomila nohu) a odvtedy obieha mnohé festivaly po celom svete. Ja mám pocit, že festivalová atmosféra a zapadajúce slnko novým piesňam veľmi svedčia a často ho počúvam po ceste domov z práce. Ešte viac ako Delilah som si obľúbila pieseň Queen of Peace, ktorá bola pre mňa láskou na prvé počutie. Na to, aby ste si ju vypočuli odporúčam nový videoklip:)

Florence Welch, a singer with a very unique voice, recently pleased her fans all over the world by releasing a new album. I agree that there could not be a better timing for this. The tour was launched at the popular Coachella festival (where she even broke her foot during the performance) and since then she has continued on many other festivals. Personally I believe that the festival scene and the setting sun fit the new songs pretty well and I myself listen to them mostly on my way from work. Queen of Peace was my favourite since the beginning but I also like Delilah a lot. The whole album is available on Spotify for listening and I highly recommend it!

PVRIS - White Noise


Za tento objav vďačím holandskej youtuberke Jenny alias Rocknroller (kto ju ešte nepoznáte šup šup na odber SEM). Všetko sa začalo veľmi nevinne tým, že som si vypočula singel My House a ak sa mám priznať, na prvé počutie sa mi to nejako nepozdávalo.. Vypočula som si však celý album a bola som nadšená. Príjemný hlas mladučkej Lyndsey v kontraste s elektronikou a rockovým drive-om predstavuje čerstvý vietor v prostredí rockových kapiel so ženami za mikrofónom. Aktuálne nie veľmi aktívni Paramore sa môžu začať obávať o svoj trón, keďže popularita netradične píšucich sa PVRIS veľmi rýchlo stúpa. Pritvrdia keď treba pritvrdiť, zjemnia keď treba zjemniť... Prirodzené prúdenie emócií je to, čo si mi na tejto kapele najviac páči a dúfam, že si túto kontrastnosť udržia čo najdlhšie :)

I have to thank for this discovery to the Dutch youtuber Jenny a.k.a Rocknroller (in case you haven‘t heard about her check her channel HERE). It all started quite harmlessly by listening to the single My House and to be honest, I didn’t like it that much at first listen… However, I gave it a chance, listened to the whole album and was hooked. The pleasant voice of the young singer Lyndsey contrasts with the electronic and rock drive which introduces a fresh air into the environment of female fronted rock bands. Recently not very active Paramore might worry about their throne since the popularity of PVRIS is growing fast. Their sound gets heavy when it needs to be heavy and it gets softer when it needs to be soft. The natural flow of emotions is what I love about this band the most and I hope that they will keep this also in the future.

Asking Alexandria - I won't give in


Presuňme sa k trošku tvrdšiemu žánru. Po odchode Dannyho Worsnopa z AA, zostava v žiadnom prípade nezaspala na vavrínoch. Práve naopak. Pred nejakým časom chalani oznámili nového frontmana (ukrajinca Denisa Stoffa z bývalej kapely Down and Dirty) a nahrali s ním album, ktorý by mal vyjsť do konca tohto roka. Denis sa kapele osvedčil na festivalovej šnúre, počas ktorej odhodil plachosť a postupne si zvykol si na pozornosť svetových médií. Nový AA do éteru vypustili prvý singel a vzhľadom na to, aký druh hudby som zatiaľ počúvala v prvej polovici tohto roka, nebolo pochýb o tom, že by sa  I Won't Give In neocitla v letnom mixe. Zmena, ktorú v hudbe cítiť mi mierne pripomína Linkin Park po Meteore a úprimne som zvedavá, čo nás s touto kapelou ešte čaká.

Let‘s move to something heavier. After the departure of Danny Worsnop AA definitely didn’t want to put an end to everything they’ve achieved. A while ago the band announced a new frontman (Ukrainian Denis Stoff – formerly the lead singer of Down and Dirty) and informed that they’ve recorded a new album which is to be released at the end of this year. Denis has proven his abilities during the festival tour at which he gradually shook off the initial shyness and got used to the attention of the world music media. New AA released a new single recently and based on the kind of music I have been listening to from the beginning of this year there were absolutely no doubts that I Won‘t Give In won’t get into my summer mix. The change in the new AA style reminds me of the music Linkin Park made after Meteora and I am honestly very curious about what this band has prepared for us ...

Nightwish – Endless Forms Most Beautiful


Po májovom koncerte som zostala ako omráčená a nový album od Nightwish mi doteraz nezmizol z playlistu. Krkolomné texty mi pri pospevovaní dávajú poriadne zabrať ale to mi ani trošku nevadí, keďže si stále užívam krásne spomienky na jeden z najvzácnejších zážitkov roka. Kapela chytila druhý dych, štýlovo rôznorodá speváčka zjednotila rozhádaných fanúšikov a turné láme rekordy v predajnosti. Endless Forms Most Beautiful je energickejšia než pilotná Élan a podáva relevantnejšie svedectvo o tom, aký materiál nájdete na ich najnovšom počine.

After the concert in May I was so stunned that the new Nightwish album hasn‘t disappeared from my playlist yet. Although the complex lyrics make it hard to sing along sometimes I don’t really care because I am still remembering one of the most special events of this year. The band got their second breath, the musically varied singer unified all annoyed fans and the tour is breaking sales records. Endless Forms Most Beautiful is more powerful than the pilot Élan single and offers a better image of what kind of a material you can expect on the new album. 

7 komentárov :

  1. escondido nepoznám, ale mám strašne rada indie, tak si niečo skúsim vypočuť. a florence and the machine, o ano. <3

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvelý článok ...
    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Celkom slušný výber pesničiek, hoc ja presne tento žáner výhradne nepočúvam, tieto pesničky - teda aspoň väčšina ma dosť oslovili :) Určite si ma inšpirovala

    Budem veľmi rada, ak si pozrieť môj blog Blog by Katy :-* a zároveň ťa chcem týmto pozvať do mojej prvej GIVEAWAY. Budem veľmi rada, ak sa zapojíš

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Asking Alexandria - I won't give in je strašně návyková písnička. Musím si jí vždycky pustit několikrát po sobě a to běžně nedělám.

    OdpovedaťOdstrániť

Made With Love By The Dutch Lady Designs