Once I had a dream ...

21. 6. 2015


Nightwish patria vo poli symfonického metalu medzi úspešných priekopníkov a počas takmer dvadsiatich rokov svojej existencie sa z nich stal svetový fenomén, ktorý vypredáva haly všade, kde sa zjaví. Inak tomu nebolo ani pri ich zastávke na Slovensku v Banskej Bystrici. Do amfiteátra sa na nich prišlo pozrieť takmer 9000 ľudí.

Nightwish are one of the most successful pioneers of symphonic metal and after almost twenty years of their existence they have become a world phenomenon which sells out venues wherever it arrives. Their short visit to Banská Bystrica, Slovakia didn’t differ from this scenario at all. Almost 9000 people came to see their show at the local amphitheatre.




Táto kapela mi ako mladej pubertiačke otvorila dvere do štýlovo rozmanitej metalovej hudobnej scény. Ich melódie ma sprevádzali takmer pri všetkom, no napriek tomu som ich nikdy nevidela naživo (čo je takmer neuveriteľné vzhľadom na to, aká som nimi bola kedysi posadnutá). Zostavu s Tarjou som už nestihla, keďže som bola primladá na to, aby som mohla chodiť na koncerty. V období, keď bola speváčkou Švédka Anette Olzon, som o ich koncerty akosi stratila záujem. Úprimne, nechcela som si pokaziť tú peknú predstavu, ktorú som o nich mala. Po tom ako Anette skupinu opustila (a vydala sólový album, ktorý jej hudobne svedčí oveľa viac), svet obletela správa, že novou speváčkou sa oficiálne stala Holanďanka Floor Jansen. V tom momente sa všetky moje pochybnosti vytratili. Poznala som dobre jej tvorbu takmer od úplných začiatkov s After Forever, ktorých som dokonca videla  naživo na MOR 2007, kedy sa mi podarilo sa s Floor aj odfotiť. Vedela som, čo táto poriadna ženská so svojim hlasom dokáže a môj záujem o novú tvorbu Nightwish bol zrazu späť.

Being a young teenager, this band opened the doors for me to the scene of metal music, which is so diverse in style. Their melodies have been accompanying me almost everywhere and yet still I have never seen them live till this month (which is completely unbelievable considering how obsessed I was about them years ago). I have missed the line-up with Tarja since I was too young to attend any concerts at that time. When the Swedish singer Anette Olzon took her place my interest in the band somehow disappeared. To be honest, I didn‘t really wanted to spoil my ideas about the group. After Anette left Nightwish (and released her solo album which musically fits her better), the whole world was introduced to amazing news, that the Dutch lady Floor Jansen is to become the new lead singer. At that point all my doubts vanished immediately. I was familiar with her career since she started with After Forever, a band which I had the opportunity to see live at MOR 2007 when I also took a picture with Floor.  I was very well aware of what this woman can do with her voice and suddenly my interest in new Nightwish material experienced huge comeback. 



Ako sa už ukázalo počas turné k albumu Imaginaerum, Floor všetkým jasne ukázala, čo v sebe má a fanúšikovia na celom svete jasali nadšením. Tak ako ja, keď sa mi tento rok splnil sen a mohla som si túto kapelu konečne po 13 rokoch vidieť naživo. Koncert v banskobystrickom amfiteátri rozbehla orchestrálne pestrá Shudder Before the Beautiful. Nasledovala agresívna Yours Is an Empty Hope, Amaranth a aktuálny singel Endless Forms Most Beautiful.

As it was clear already during the Imaginaerum tour, Floor proved her capabilities and the fans around the world cheered with excitement. Same as I did when my dream came true this year and I could see this band after 13 years. The gig started off with orchestrally varied Shudder Before the Beautiful.  It was followed by the aggressive Yours Is an Empty Hope, Amaranth and the recent single Endless Forms Most Beautiful.





Pyrotechnická show a do rytmu šľahajúce ohne brali obecenstvu dych. Skutočnosť, že sa kapela počas dvojhodinového setu ani raz neodobrala do zákulisia robiť drahoty svedčí o ich maximálnej profesionalite a zapálenosti pre vec. Diváci mohli ako vo vytržení počúvať jeden hit za druhým, pričom pre starých fanúšikov si Nightwish pripravili aj prekvapenie. Skladba Stargazers, ktorá sa v setliste objavila po 10 rokoch rozžiarila aj moju tvár a pri pomalom tempe melancholickej Sleeping Sun som mala od dojatia slzy naozaj na krajíčku. Najviac ma však dostala bombastická kombinácia hudobne rôznorodejších skladieb Ghost Love Score a The Greatest Show on Earth. Pri tých výškach, ktoré Floor predviedla museli každému naskakovať zimomriavky...

Amazing pyro show and to the beat shooting fires took the audience‘s breath away. The fact that the band didn’t even leave to backstage to make a fuss during their two hours long set proved their utmost professionalism and devotion. The viewers could listen to one hit after another. For the older fans they even had a small surprise. They played Stargazers, a song that hasn‘t appeared on their setlist for 10 years and it just lit my eyes with happiness. During the slow rhythm of the melancholic Sleeping Sun I was almost at the brink of tears. However, what touched me the most was the bombastic combination of musically diverse songs Ghost Love Score and The Greatest Show on Earth. I bet that everyone witnessing the high notes Floor hit with her voice must have got goose bumps.





Aj napriek tomu, že koncertu dominovali najmä piesne z nového albumu Endless Forms Most Beautiful ani jedna z nich nevyznela nezaujímavo. Práve naopak. Skladby dostali nový, oveľa hlbší rozmer a silu. Floor je naživo ešte lepšia než na albume, kde jej hlas bohužiaľ nedostal taký priestor, aký si možno zaslúži. Aj to je dôvod, prečo sa na ich koncert naozaj oplatí prísť. Najbližšie sa kúsok od našich hraníc zastavia v júli na už spomínanom festivale Masters of Rock vo Vizoviciach. Kto má záujem?

Despite the fact that that mainly tracks from the newest album Endless Forms Most Beautiful dominated the setlist, not a single one resulted to sound boring. Quite the opposite. The songs reached entirely new and deeper dimensions and strength. Hearing that Floor sounds better live than on the record where her voice didn‘t receive the space it probably deserves. That is one of the reasons why it is worth to experience them at their own concert. They will be performing again in July close to our borders at already mentioned Czech festival Masters of Rock in Vizovice. Would you be interested?





7 komentárov :

  1. Musí to byť skvelé :)

    www.aduliksun.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To si robíš srandu :O chválim hudobný vkus :)

    Túto kapelu mám rada (ale nie som nejaký skalný fanúšik). Viem si predstaviť, aké to muselo byť.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. great post :) have a nice Sunday:)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak to muselo být úžasné, já poslouchám tedy i typické popovky jako one direction, ale Nightwish taky !! ach !
    dreammorebabe

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zbožňujem Nightwish a ľutujem, že som nemohla ísť na ich koncert...žiaľ som začala pracovať v Čechách :-D Ale pekný článok a určite si si to užila ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Podle fotek to vypadá na parádní koncert! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Made With Love By The Dutch Lady Designs