The Paranoid in TN

26. 3. 2015


Minulý víkend v trenčianskom klube Piano rozvírili vietor dve mladé slovenské rockové kapely. Bratislavskí From Our Hands a nitrančania The Paranoid. Ak tieto dva „objavy“ našej scény (v úvodzovkách preto, lebo obidve kapely sú aktívne už dlhší čas) ešte nepoznáte, robíte chybu. Fanúšikom rockovej/metalovej hudby ponúkajú kvalitný materiál, ktorý  vyvracia všetky tvrdenia o tom, že na Slovensku sa dobrá hudba robiť nedá.

Skupina The Paranoid počas aktuálneho turné Anjeli Spia 2015 pokračuje v podpore svojho posledného albumu Sedem, ktorý vyšiel minulý rok. Koncertnú šnúru, v rámci ktorej sa chalani zastavia nielen na Slovensku ale aj v Čechách pomenovali po poslednom vydanom videoklipe k piesni Anjeli spia, ktorá patrí k tvrdšiemu materiálu na albume. Dosku Sedem by som však nechcela veľmi opisovať, keďže som ju začlenila do ročného hudobného výcucu za rok 2014 TU a koho to zaujíma, dočíta sa viac na odkaze. Na turné v roku 2015 lákali fanúšikov najmä na vynovenú show a špeciálny playlist. Keďže sa mi doteraz nikdy nepodarilo pozrieť si ich naživo, povedala som si, že teraz je ten pravý čas.



A dobre som urobila. Napriek tomu, že som mala najskôr obavy, že vďaka piatkovej dochvíľnosti vlakov žsr sa mi nepodarí na miesto činu dostaviť včas, stihla som sa pred začiatkom koncertu ešte aj najesť J Mladé publikum najskôr rozohriali chalani z From Our Hands. Pamätám si na to, ako sa táto zostava prerazila už pred pár rokmi, no mám pocit, že po období úspechov som o nich dlhší čas veľa nepočula. Možno je to však iba môj dojem. Na jeseň minulého roka vydali nový album Individuals a poslucháčom z neho ponúkli zopár ochutnávok. Kapela samozrejme nevynechala ani svoje klasické kúsky, a tak sa mladí mohli do sýta vyblázniť aj na piesne ako Burn či The Noise. Úlohou predkapely je predovšetkým navodiť správnu atmosféru a to sa From Our Hands podarilo s prehľadom.






Show The Paranoid odpálila energická pieseň Začni vidieť a už počas nej čakalo fanúšikov prekvapenie vo forme vyletujúcich konfiet. Také čosi sa veru v menších priestoroch len tak nevidí. Dávam palec hore za nápad. Nasledovali Neviem ti povedať nie, Bez mena či Je v nás viac a trenčianske Piano bolo vo vare. Zábava frčala v plnom prúde a skákanie striedalo bláznenie sa v kotli. Pri pohľade na mladých rozšantených rockerov som si s úsmevom na perách spomenula na staré časy, kedy mi bolo veľa krát jedno, či z koncertu odídem so zlomeným rebrom alebo iba s pár modrinami. Teraz som si koncert vychutnávala z bezpečnej vzdialenosti. 








Musím sa priznať, že keďže som sa dlho nebola pozrieť na koncert nejakej slovenskej kapely, nemala som pred udalosťou v Trenčíne žiadne očakávania. Album Sedem som si za posledný rok veľmi obľúbila a nechcela som zostať sklamaná. No stal sa pravý opak. Kontakt s publikom bol priam ukážkový a gitarové sóla sa v priestore rozliehali jedna radosť. Čo ma však potešilo asi najviac bolo to, že chalani do už aj tak dosť bohatého playlistu (cca 20 piesní) zahrnuli aj staršie veci (Skúsiť Raj, Záblesky rán) ale aj piesne z nového albumu ako Neotočím sa a Kto z Vás, ktoré patria k mojim naj. 








Hlasový prejav Igora Belaja bol bezchybný a bubeník Miloš, ktorý koncert odohral so zapálenými spojivkami (WTF Fakt?) jednoznačne svedčia o profesionalite hudobníkov. Celá zostava dala jasne najavo, že má čo ponúknuť nielen mladým tínedžerom ale aj dospelým. V čase, kedy všetky hudobné legendy našej krajiny sú viac než 10 rokov staré ich treba za to, že sa im darí držať mladú generáciu pri rockovej hudbe oceniť. Tak ak náhodou nemáte čo počas najbližších víkendov robiť, skočte si na koncert a nudiť sa určite nebudete J. Turné Anjeli spia sa zastaví ešte v týchto mestách:

27.3. Ostrava
28.3. Žilina

10.4. Trebišov

11.4. Banská Bystrica
16.4. Brno

17.4. Zlín

18.4. České Budějovice

24.4. Šurany

25.4. Bratislava


Vstupenky sú dostupné na stránkach Ticketportal.sk alebo Eventim.sk



6 komentárov :

  1. TP <3 Škoda že bývam taký kúsok od TN a nemohla som tam byť:(
    Pekný príspevok! :)) www.mimlovee.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Takže nabudúce sa tam dúfam už vidíme :)

      Odstrániť
  2. The paranoid jsou skvělí! :)))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
  3. máš naprosto skvělý design! :-)
    Zvu vás všechny do soutěže, ve které můžete vyhrát den se společností YVES ROCHER, BLOGGERKAMI a přidat se k projektu SÁZEJME PRO PLANETU, díky kterému spolu zasadíme stromečky pro výrobu produktů značky YR a pro záchranu přírody :-)!

    OdpovedaťOdstrániť

Made With Love By The Dutch Lady Designs